Tymczasem nauczyciel wspomagający powinien być świetnym fachowcem i człowiekiem o szczególnych cechach charakteru. Jest więc dydaktykiem, który łączy w sobie funkcje nauczyciela, wychowawcy, pedagoga, psychologa oraz specjalisty w zakresie pedagogiki specjalnej. Praca w charakterze nauczyciela wspomagającego wymaga więc wszechstronności, wysokich kwalifikacji zawodowych oraz zaangażowania. Bycie dobrym nauczycielem wspomagającym nie jest łatwe, gdyż ma się pod opieką dzieci o różnych rodzajach niepełnosprawności, wymuszające stosowanie zróżnicowanych metod pracy dostosowanych do potrzeb poszczególnych dzieci.
W nowej książce „Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu i ośrodku” opisujemy zadania i podstawy prawne zatrudnienia nauczyciela wspomagającego, zasady współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami dzieci, podstawowe obowiązki, dokumentację prowadzoną przez nauczycieli. Książka zawiera również dokumenty związane z pracą i zatrudnianiem nauczyciela wspomagającego. Ponadto ekspert zebrał pytania i odpowiedzi dotyczące tego zagadnienia – więc na końcu publikacji oprócz teorii zamieszczamy też praktyczne przykłady, procedury i wskazówki postępowania.
Autorką książki jest Małgorzata Celuch – nauczycielka matematyki i informatyki z 20-letnim stażem. Wicedyrektor zespołu szkół. Czynna egzaminator i współorganizator międzyszkolnych konkursów matematycznych. Autorka wielu publikacji oświatowych, ekspertka Portalu Oświatowego i portalu ePedagogika.pl.
Książka do kupienia tutaj: https://fabrykawiedzy.com/nauczyciel-wspomagajacy-w-szkole-przedszkolu-i-osrodku.html