Szkoła dobrze zarządzana, właściwie funkcjonująca, to samokontrolująca się organizacja z systemem sprzężeń zwrotnych stanowiących podstawę doskonalenia jakości jej pracy. To właśnie dyrektor szkoły jest odpowiedzialny za wdrożenie tych systemowych rozwiązań. Mechanizmy funkcjonowania szkoły powinny być ustawicznie doskonalone, a jakość jej pracy podnoszona. U podstaw każdego procesu zachodzącego w szkole stoi zawsze prawidłowa diagnoza potrzeb rozwojowych uczniów i uwarunkowań środowiskowych, oczekiwań uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników oraz środowiska lokalnego. Rzetelność analiz i trafność formułowanych na ich podstawie wniosków jest bazą podejmowania skutecznych działań. Zmieniająca się szkolna rzeczywistość wymusza modyfikowanie procesów zachodzących w szkole.
Książka „Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu – praktyczne zastosowanie nowych przepisów” to zbiór przepisów dotyczących nadzoru pedagogicznego oraz ich interpretacji i dokumentów szkolnych związanych z nadzorem pedagogicznym. Publikacja zawiera szczegółowo omówione nowe przepisy oświatowe – zadania dyrektora, formy sprawowanego nadzoru, zadania organu nadzoru pedagogicznego. CD dołączone do książki zawiera ponad 40 sprawdzonych wzorów dokumentów.
Autorką publikacji jest Zofia Rudzińska – specjalista prawa oświatowego, ekspert m.in. Portalu Oświatowego.
Książkę kupisz tutaj: https://fabrykawiedzy.com/nadzor-pedagogiczny-w-przedszkolu-i-szkole-praktyczne-zastosowanie-nowych-przepisow-stan-prawny-styczen-2019.html