Jak przeprowadzić konkurs w zamówieniach publicznych?
Konkurs jest atrakcyjną drogą do uzyskania przez zamawiającego satysfakcjonującego rezultatu. Po pierwsze, umożliwia on konfrontację twórczych pomysłów dotyczących przedmiotu konkursu. Po drugie, umożliwia udzielenie zamówienia na uszczegółowienie najatrakcyjniejszego pomysłu. Przeczytaj, jak bezbłędnie przygotować konkurs i jak ocenić prace.
2019-10-10, 12:43

Brak odpowiedniej, spójnej i satysfakcjonującej koncepcji realizacji pomysłu to jedna z największych barier stojących na drodze do sfinansowania przedsięwzięcia. W praktyce często zdarza się, że kwestia zabezpieczenia środków finansowych w odpowiedniej wysokości oraz istnienie woli realizacji nie przesądzają o sukcesie inwestycji. W takich sytuacjach, gdy brakuje pomysłu, idealnym narzędziem wydaje się konkurs. Jako jego cel można wskazać bowiem możliwość uzyskania koncepcji realizacji idei lub założeń określonego przedsięwzięcia, w sposób zgodny z wytycznymi organizatora konkursu czyli zamawiającego.

Konkurs nie stanowi co prawda trybu postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia, ale może je bezpośrednio poprzedzać, stanowiąc etap przygotowawczy. Wynikiem przeprowadzenia konkursu może być wszczęcie procedury opartej na przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, zmierzającej do udzielenia zamówienia autorowi najatrakcyjniejszego rozwiązania.

W tym kontekście przeprowadzenie konkursu wydaje się być atrakcyjną drogą do uzyskania przez zamawiającego satysfakcjonującego rezultatu – po pierwsze, umożliwi on konfrontację twórczych pomysłów dotyczących przedmiotu konkursu, po drugie, umożliwi udzielenie zamówienia na uszczegółowienie najatrakcyjniejszego pomysłu, z zastosowaniem niekonkurencyjnego trybu.

Konkurs ma również wiele innych zalet, a jedną z niewątpliwych jest możliwość wyboru najlepszej pracy na podstawie subiektywnych kryteriów oceny ofert.

Sięgnij po książkę „Konkurs w zamówieniach publicznych”! Znajdziesz w niej wskazówki, jakie czynności powinien podejmować organizator konkursu oraz upoważnione przez niego osoby (członkowie sądu konkursowego) na poszczególnych jego etapach.

Dzięki publikacji dowiesz się także, jak:

  • sporządzić harmonogram prac,
  • opisać swoje wymagania,
  • ustalić wartość konkursu,
  • opracować regulamin konkursu,
  • zweryfikować wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie, czy
  • ocenić prace konkursowe.

Ponadto do książki została dołączona płyta, na której znajdziesz wzory dokumentów:

  • Harmonogram prac podejmowanych celem przeprowadzenia konkursu,
  • Zaproszenie do składania prac konkursowych,
  • Karta weryfikacji złożonych wniosków,
  • Karta badania i oceny pracy konkursowej,
  • Ogłoszenie wyników konkursu,
  • Informacja o publicznym ogłoszeniu wyników konkursu,
  • Protokół z prac Sądu Konkursowego.

Pozbądź się wątpliwości i sprawdź, jak bezbłędnie przygotować konkurs!

Książka do nabycia tutaj: https://fabrykawiedzy.com/konkurs-w-zamowieniach-publicznych.html

Konkurs w zamówieniach publicznych

KONTAKT / AUTOR
Michał Suchecki
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.